Hírek
2011. Szeptember 26. 07:41, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress
A tévézés étrendünket is befolyásolja?
A tévénézéssel töltött idő összefüggésben van a kalóriadús rágcsálnivalók és az egészségtelen üdítőitalok fokozott fogyasztásával – figyelmeztetnek a szakértők egy átfogó tanulmány eredményeire támaszkodva.
A brit Loughborough Egyetem sporttal és egészségüggyel foglalkozó karának (SSEHS) szakemberei az ülő tevékenységek és az ételfogyasztás kapcsolatát vizsgáló 53 tanulmány eredményeit vonták alapos elemzés alá. A kutatók egyértelmű összefüggést találtak a képernyő előtt töltött idő és az egészségtelen ételek fokozott fogyasztása között a gyerekek, a kamaszok és a felnőttek esetében egyaránt - számolt be a HírTv.
A tévénézés esetében különösen erős összefüggést fedeztek fel az energiadús sós rágcsálnivalók, cukros üdítőitalok és gyorséttermi harapnivalók megemelkedett, illetve a gyümölcsök és zöldségek csökkent fogyasztásában. „Nem csupán a televíziónézők vannak kitéve az olyan reklámoknak, amelyek erősen befolyásolhatják az ételválasztásukat, illetve fogyasztásukat, de a képernyő egyfajta figyelemelterelőként is képes működni azáltal, hogy elvonja a figyelmet az aktuálisan fogyasztott ételről, vagy a teltségérzetről, amely túlevést eredményezhet” – mondta Stuart Biddle, az egyetem munkatársa.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 11. 13:00, csütörtök | Belföld
Vitézy Dávid: felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben
Felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben, ezen a nyáron a MÁV-nál olyan pályafelújítási program indult, amelynek célja, hogy legalább a legfontosabb, legnagyobb forgalmú vasútvonalakon csökkenjenek a lassújelek
2026. Június 11. 11:00, csütörtök | Belföld
Magyar Péter: Sulyok Tamás nem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az üldözött civilek mellett
Sulyok Tamás egyszer sem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az orbáni hatalom által üldözött civilek és a jogállam mellett, de a saját pozíciója miatt minden nap külföldön panaszkodik
