Hírek
2011. Szeptember 27. 07:41, kedd |
Belföld
Forrás: OrientPress
Nem az antioxidánsok miatt egészséges a vörösbor
Sok tanulmány jutott arra a következtetésre, hogy napi egy-két pohár vörösbor kifejezetten jót tesz az egészségnek.
Az orvosok ezt a hatást eddig a borban található antioxidánsoknak tulajdonították, nemrégiben azonban kiderült, hogy ezek az anyagok önmagukban biztosan nem felelnek a jótékony egészségügyi következményekért.
A tudósok eddig úgy hitték, hogy a vörösborban található antioxidánsoknak, a polifenoloknak köszönhető, hogy napi egy-két pohár ital elfogyasztása csökkentheti a vérnyomást. Holland kutatók által elvégzett friss kutatások szerint azonban ez nem teljesen igaz - írja a HealthDay.
A friss kísérletekben ugyanis az alanyok egyik fele olyan tejtermékeket kapott rendszeresen, amelyeket polifenolokkal dúsítottak, másik felük viszont egy placebóval gazdagított változatot ivott. Négy hét után a kutatók nem találtak különbséget a két csoport tagjainak vérnyomása között.
Az eredmények arra utalnak, hogy valójában nem a polifenoloknak köszönhető a vörösbornak tulajdonított jótékony hatás. Elképzeléseink szerint valamilyen másik anyag is szerepet játszhat a folyamatban - a jövőbben azt kell majd kiderítenünk, hogy mi lehet ez - mondta Ilse Bodten, a kutatás vezetője.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 11. 13:00, csütörtök | Belföld
Vitézy Dávid: felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben
Felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben, ezen a nyáron a MÁV-nál olyan pályafelújítási program indult, amelynek célja, hogy legalább a legfontosabb, legnagyobb forgalmú vasútvonalakon csökkenjenek a lassújelek
2026. Június 11. 11:00, csütörtök | Belföld
Magyar Péter: Sulyok Tamás nem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az üldözött civilek mellett
Sulyok Tamás egyszer sem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az orbáni hatalom által üldözött civilek és a jogállam mellett, de a saját pozíciója miatt minden nap külföldön panaszkodik
