Hírek
2016. Február 17. 08:08, szerda |
Életmód
Forrás: mti
Több a jótékony omega-3 zsírsav az organikus tejben és húsokban
Majdnem 50 százalékkal több omega-3 zsírsav található az organikus tejben és húsokban, mint hagyományos változataikban
- állapította meg egy nemzetközi szakértőkből álló csoport a témában végzett eddigi legnagyobb tanulmány során.
A szakemberek tejről és húsokról készített tanulmányokat - összesen több mint 250 munkát - elemezve mutattak ki egyértelmű különbségeket a bio és nem bio élelmiszerek között.
A tanulmányt vezető Newcastle-i Egyetem professzoraként dolgozó Chris Seal szerint az omega-3 zsírsavak fogyasztását a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának alacsonyabb kockázatával és az agy fejlődésére, valamint működésére gyakorolt jótékony hatással hozzák összefüggésbe.
"A nyugat-európai étrendben túlságosan alacsony ezeknek a zsírsavaknak az aránya és az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) a beviteli mennyiség megduplázását javasolja" - mondta a szakember.
Seal szerint az organikus termékekre való átállás segíthetné ezeknek a fontos tápanyagoknak a megfelelő mennyiségű bevitelét anélkül, hogy közben növelné a bevitt kalóriák és a nem kívánatos telített zsírok mennyiségét. Ez azt jelenti, hogy fél liter zsíros organikus tej az ajánlott napi omega-3 bevitel 16 százalékát, a hagyományos tej a 11 százalékát fedezi.
A British Journal of Nutrition című folyóiratban közölt eredmények szerint továbbá az organikus húsokban alacsonyabb a mirisztin- és a palmitinsav szintje, és az organikus tejben ideálisabb az omega-3/omega-6 arány, valamint magasabb a zsíroldó vitaminok mennyisége.
A szakemberek azt is megállapították, hogy a hagyományos tejben 74 százalékkal több jód van, mint az organikus változatban - írta a Medicalxpress című egészségügyi portál.
"Kétséget kizáróan megmutattuk, hogy tápanyagtartalombeli különbségek vannak az organikus és a hagyományos élelmiszerek között" - húzta alá a tanulmányt vezető Carlo Leifert, az egyetem professzora. Hozzátette: az organikus gyümölcsökre, zöldségekre, húsokra és tejtermékekre való átállással jelentősen növelhető az antioxidánsok és omega-3 zsírsavak napi beviteli mennyisége.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 11. 17:00, csütörtök | Életmód
Folytatódik a Veszprémi Petőfi Színház öt éve indult átépítése
2026. Június 11. 10:00, csütörtök | Életmód
Emberen tesztelték a sejteket megfiatalító kezelést
Emberen tesztelték a Life Biosciences sejteket megfiatalító génterápiás kezelését - írja a nature.com.
2026. Június 11. 07:00, csütörtök | Életmód
Allianz: a rolleres károk legnagyobb részét bérelt elektromos járművekkel okozzák
A rolleres károk csaknem kilencven százalékát bérelt eszközökkel okozzák, ezért is sürgető a szabályozás - derül ki az Allianz Hungária biztosító szerdán közzétett elemzéséből.
2026. Június 10. 12:00, szerda | Életmód
Már 2025/2026-os tanévben sem alkalmaznák a pedagógusok teljesítményértékelési rendszerét
A Tisza Párt két képviselője által kedden benyújtott törvényjavaslat hatályon kívül helyezné az értékelési rendszerről szóló belügyminisztériumi rendeletet is.
